donderdag 2 februari 2012

Komen, gaan en blijven

Vandaag twee berichten uit korfbaltrainersland die mij opvielen. Of beter gezegd, die ik van belang vond. Want het eerste bericht viel mij op; het tweede een stuk minder, want dat had ik zelf geschreven. Dat eerste bericht waar ik het over heb stond op de site van Top/Wereldtickets.nl en was een bericht waar ik via Twitter op attent werd gemaakt.Hans Heemskerk, die eerder had aangegeven na 6 jaar te stoppen als trainer/coach heeft na overleg met de club besloten om toch nog een jaar te blijven. De gewonnen Europacup heeft daarin een rol gespeeld zo blijkt uit het artikel. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dit geen goed nieuws voor de Sassenheimers zullen vinden.

Het andere trainersnieuws was dus dichter bij huis. Vandaag maakte VEO namelijk bekend dat het Jelle den Dekker heeft aangetrokken als opvolger van Johan van Barneveldt. En ook dat is natuurlijk goed nieuws. Het zijn geen vergelijkbare grootheden, dat begrijp ik wel. Maar het feit dat VEO er binnen afzienbare tijd, na de wederzijdse beslissing met Johan om na dit seizoen te stoppen, in geslaagd is om een trainer te vinden die zo mooi in het opgestelde profiel past, dat noem ik goed nieuws.

Ik heb het niet precies geturfd bij alle berichten over trainers die ik de afgelopen weken vooral op internet heb zien passeren. Maar volgens mij waren dat toch vooral berichten over trainers waarbij de samenwerking werd opgezegd aan het einde van het seizoen dan wel onmiddelijk. TOP en VEO hoorden ook in dat rijtje. Maar die weten nu in elk geval waar ze komend seizoen op kunnen rekenen. In het geval van VEO zelfs de komende twee seizoenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten