zondag 12 februari 2012

En nu klopte het wel

Afgelopen week zat ik mij hier af te vragen hoe we met VEO 3 de wedstrijd tegen OVVO hadden kunnen verliezen. Deze week wordt die vraag eigenlijk alleen maar groter, maar zit ik daar nu wel een stuk vrolijker over na te denken. Want afgelopen zaterdag tegen Vriendenschaar liep het ineens wel. Met als gevolg een heel belangrijker 15-12 overwinning. Na een ongekende 9-1 voorsprong halverwege de eerste helft, dus over het tweede stuk valt nog wel wat te denken...

Maar toch, waarom valt de bal nu ineens wel in de korf en vorige week niet? Het ligt niet echt aan de tegenstander denk ik. OVVO en Vriendeschaar zijn kwa sterkte vergelijkbare ploegen. Vriendenschaar heeft zelfs een paar punten meer.Het ligt dus puur aan ons zelf. Het moet net allemaal kloppen en afgelopen zaterdag klopte het ook. De uitwedstrijd tegen Vriendenschaar wonnen we omdat er toen een puntspelers op stonden die meerdere goals scoorden. Deze keer wonnen we omdat alle basisspelers bijdroegen aan de productie. Dat vind ik belangrijk, want dat maakt het voor tegenstanders moeilijker gefocust te verdedigen.

De kunst zal nu zijn om het effect van afgelopen zaterdag ook de komende weken weer te bewerkstelligen. Door de krokusvakantie hebben we nog een week extra om daar het goede antwoord op te vinden. We spelen nog tegen ROHDA, Nieuwerkerk en Fudicia. Die zijn vast gewaarschuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten