zondag 29 januari 2012

Sportagenda 2016 en communicatie KNKV

Eerder deze week schreef ik een stukje over de door NOC*NSF vastgestelde sportagenda 2016 en dat dit voor het KNKV positieve gevolgen had. Dat laatste baseerde ik op een stukje op de KNKV site en uitspraken die ik eerder had gehoord van KNKV bestuurders.

Toe ik later probeerde om meer in detail er achter te komen wat die voordelen nu precies waren, liep ik echter vast. Er staat op de site van het NOC*NSF wel een uitgebreid document en enkele presentaties. Het document kon zonder voorkennis (of veel meer tijd dan het alleen maar snel scannen, geef ik eerlijk toe) niet meteen doorgronden en ook verder inhoudelijke info kon ik niet vinden.

En ik was niet de enige, zo bleek. Kennelijk werd er op meerdere plaatsen op Internet (zelf had ik dat op LinkedIn ook gedaan) over dit onderwerp gediscussieerd en was het overall idee dat dit plan slecht zou zijn voor korfbal. Het KNKV speelde hier buitengewoon adequaat op in door nog dit weekeinde een uitgebreid bericht op de site te plaatsen waarin wordt uitgelegd hoe het nu precies zit. Ik ga dat niet herhalen (het artikel staat hier), maar de kern is dat er nu aan een plan gewerkt wordt dat in mei zal worden beoordeeld en op basis waarvan dan subsidie wordt toegekend. En omdat het KNKV verwacht dat het plan voldoet aan de eisen uit de Sportagenda, leidt dat  tot de optimistische stukken en opmerkingen die ik eerder opving.

Het ziet er dus goed uit, maar we moeten nog even wachten voor we het zeker weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten