vrijdag 13 januari 2012

Kangoeroe's en andere beesten

Net zoals veel andere clubs heeft ook VEO al jarenlang een welpengroep. De grootte varieert nog wel eens. Soms zijn het een paar kinderen en soms groeit het uit tot 20 kinderen of zo. Die gaan dan weer over naar de F-pupillen en dan zakt het aantal in en wordt er weer een nieuwe groep opgebouwd.

Sinds enige tijd is er vanuit het KNKV een product (zo heet dat echt!) ontwikkeld onder de naam Kangoeroe club. De bedoeling is dat met wat daar wordt geboden, verenigingen beter in staat zijn om jonge kinderen (3-6 jaar) aan te trekken. Daarvoor zijn promotie materialen ontwikkeld die aan de deelnemende verenigingen ter beschikking worden gesteld.

Die verenigingen betalen daarvoor € 10 per lid per jaar en krijgen daar dan bij aanmelding een T-shirt, een aparte nieuwsbrief (3-4 keer per jaar) en nog enkele andere zaken. Verder worden verenigingen begeleid doordat de trainers / begeleiders een workshop krijgen waarin wordt uitgelegd wat de mogelijkheden zijn om met Kangoeroe's te doen waarbij ze ook spelmaterialen krijgen.

Het kan aan mij liggen, maar ik heb de indruk dat de Kangoeroeclub de laatste tijd meer aandacht krijgt en beter gaat lopen. Dat kan ook komen omdat VEO daar sinds kort aan mee doet en ik er daardoor meer oog voor heb trouwens. Vandaag zag ik in de KNKV nieuwsbrief een overzicht van de deelnemende clubs in Noord West. Dat blijken er 27 te zijn met in totaal 176 Kangoeroe's. VEO is met 11 Kangoeroe's na Fortuna en KIOS de grootste in dit segment.

Zoals gezegd: het kan zijn dat ik wat achter loop omdat VEO pas sinds kort mee doet, maar ik zie dit als een goed hulpmiddel om korfbal onder de aandacht te brengen bij een groep waar we belangrijke ledenwinst moeten gaan boeken: jonge kinderen.

Een nadeeltje is er wel, we hebben weer een extra vrijwilliger nodig. Want zover ik weet hebben we nog niemand die morgen de Kangoeroe's als team van de week kan begeleiden door in het hier getoonde Kangoeroepak te kruipen als ze oplopen met de spelers van VEO 1...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten