woensdag 21 maart 2012

Nieuwe KNKV website

Eindelijk is hij er: de nieuwe KNKV-website. En vernieuwd is hij zeker. Hij spat van het scherm kun je wel zeggen. Wat mij betreft op een positieve manier. De oude lay-out oogde toch wat oubollig en dat kun je van de nieuwe vormgeving zeker niet zeggen. Het oogt fris en helder zal ik maar zeggen.

Mijn eerste indruk was wel dat ik het een beetje druk en onverzichtelijk vond, maar dat was meer de schrik van de eerste keer geloof ik. Al vind ik wel dat het blok waarin nu knoppen staan voor "Arbitrage", "Jeugdhonk"etc staan erg groot is, zeker als je ziet dat al die onderwerpen ook via de knoppen bovenaan de pagina zijn te bereiken. Maar dat zal wel een kwestie zijn van persoonlijke smaak.

Want wanneer ik door de site heen blader kan ik snel vinden wat ik zoek; sneller dan in de oude situatie in elk geval en daar was ik toch min of meer aan gewend. Even geozhct naar competitie informatie, regionaal nieuws, officiële stukken en de manier om mijn beoordelingen in te voeren en in al die gevallen kwam ik snel waar ik wezen moest. Ik heb zelfs  de promotie / degradatrie regelingen in één keer gevonden, waar ik een paar weken geleden nog wat hulp van lezers bij nodig had.

Is er nu ook meer te vinden op de site? Dat heb ik nog niet ontdekt. Zonder het punt voor punt te hebben vergeleken heb ik de indruk dat het min of meer de al bestaande content was, die nu mooier en toegankelijker is gemaakt. Al staan er wel opmerkingen over uitbreidingen die in de nabije toekomst verwacht mogen worden. Ik ben benieuwd!

1 opmerking:

  1. buiten het feit dat het allemaal veel trager is geworden, mis ik toch ook wel wat handige features zoals bijv. het zoeken van een club op plaatsnaam. Wat me wel bevalt is dat nu bij de uitslagen een matrix op te roepen is. Handig voor mensen die nog met een super-oud DOS-applicatietje (in matrix-vorm) zelf de standen bijhouden......

    BeantwoordenVerwijderen