dinsdag 6 maart 2012

Hengstenbal

Ik vond het vanavond weer moeilijk om me te realiseren dat een van de belangrijkste aspecten van korfbal het gemengde karakter is. Want bij de altijd gezellige en intensieve training van VEO 5 waaraan ik nog steeds mag mee doen, waren alleen maar mannen aanwezig! Dat er bij het bier drinken na afloop alleen maar mannen overblijven daar ben ik, hoe teleurstellend ook, wel een beetje aan gewend. Een enkele vrouw waagt zich na afloop wel eens in de Fox, maar vaker wel dan niet sluiten we de training op die manier af met alleen maar mannen.

Maar de training zelf! Ik heb het niet echt geteld, maar in de training voor ons, de training van VEO 6, waren er wel degelijk vrouwen aanwezig. Ik gok op een vrouw of 4 tegenover 6 mannen of iets wat daar in de buurt komt. Maar bij VEO 5 niets van dat al! Zeven mensen op de training en allemaal van het mannelijk geslacht. Wat wel in hield dat er serieus getraind werd natuurlijk. Want alle haantjes moeten zich laten gelden. Jong (onder de 30?) tegen oud (boven de ??) en dat soort partijtjes. En hard tegen hard.

Maar toch ontbreekt er dan een vrouwelijke touch,die ik voor korfbal zo kenmerkend vind. Eerder deze week had ik een gesprek met enkele mensen uit Brabant die aangeven dat daar het dameskorfbal lijkt op te rukken ten koste van de gemengde variant. Ook fout! Dameskorfbal en herentraining: leuke randverschijnselen, maar laten we de mainstream toch vooral gemengd houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten