woensdag 14 maart 2012

Beslissingswedstrijd VEO 2

De coaches en spelers van VEO 2 zullen er wel anders over denken, maar ik vind het persoonlijk achteraf niet zo heel erg dat VEO 2 twee weken voor het einde knullig onderuit ging bij hekkensluiter Maassluis 2. Dat maakte voor Maassluis niet meer uit; die ploeg degradeert alsnog, maar voor VEO des te meer (let op de woordspeling :)). Want hierdoor eindigden VEO en DES gelijk op de eerste plaats en krijgen we a.s. zaterdag (om 15:30 uur bij Eibernest/Vrolijk) een beslissingswedstrijd.

En dat wordt vast lollig. Want deze zaterdag is bijna de hele vereniging vrij van andere activiteiten en dat zal ook voor DES wel gelden. En dus zullen er van beide verenigingen veel supporters aanwezig zijn om er iets leuks van te maken. Aan VEO-zijde zie ik al allerlei oproepen om te komen en wordt zelfs een Kwibus ingezet om supporters vanuit Voorburg naar Den Haag te vervoeren en v.v. Speciaal voor diegenen die niet meer gerechtigd zijn om zelf een auto of fiets te besturen vermoed ik.

Maar drank is zeker niet het belangrijkste: herrie is het belangrijkste hier. Ik sluit me hier dan ook aan bij alle andere oproepen en hoop dat alle VEO (2) supporters zaterdagmiddag aanwezig zullen zijn. Dan maken we er eerst op de tribune een feestje van en, als we gewonnen hebben, gaan we daar nog op andere plaatsen vrolijk mee door.

Voor wie wil weten wat precies de regels zijn rond beslissingswedstrijden heeft het KNKV hier een uitgebreid overzicht op de site geplaatst. Kort gezegd komt het er op neer dat er bij gelijke stand eerst wordt verlengd en dat er daarna door alle 8 spelers strafworpen genomen moeten worden als het nog gelijk is.

Maar één oproep uit de KNKV-brief wil ik hier nog wel even expliciet herhalen: "Het is dus aan te raden om te allen tijde uw eigen ballen mee te nemen naar beslissingswedstrijden". Dus vooral VEO-leden met  ballen hoop ik zaterdag op de tribune te zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten