woensdag 2 mei 2012

Column op NLkorfbal

Vandaag maar eens een stukje kruisbestuiving naar een nieuwe bezigheid van mij, namelijk het schrijven van stukjes over korfbal. Nieuw? Nee, natuurlijk niet. Maar het medium is wel nieuw want het gaat hier om de website van www.NLkorfbal.nl.

Een site die nieuws brengt over korfbal. Nieuws en achtergronden over van alles wat met korfbal te maken heeft. Veel nieuws en ook wedstrijd verslagen over de Korfbal League, maar ook over internationaal korfbal. En veel andere nieuwtjes over spelers die overstappen bijvoorbeeld. Naast de site delen ze die nieuwtjes vooral via hun twitter account. Riko Kruit is drijvend kracht hierachter en het geheel is zonder financiële bedoelingen opgezet.

Voor die site ben ik ook begonnen om columns te schrijven. De eerste, over vernieuwingen binnen de korfbalsport,  is afgelopen zaterdag geplaatst. Met welke frequentie ik precies zal gaan schrijven weet ik nog niet, maar het zal niet zo vaak zijn als ik deze blog bewerk. Wat trouwens ook al een lagere frequentie is dan ik vroeger met "Van de voorzitter van VEO" deed. Toen zat ik op zo'n 5 stukjes per week, nu haal ik er een stuk of drie.Voor NLkorfbal zal dat eerder eens in de paar weken zijn. Hangt ook af van de onderwerpen die mij te binnen schieten. Omdat er, naast Riko zelf, ook nog wat anderen over de topsport aspecten van korfbal zullen publiceren, zal ik daar waarschijnlijk niet of nauwelijks over schrijven. Maar dan blijven er nog genoeg korfbalzaken over.

Een beetje reclame dus, dit stukje. Maar voor een dergelijk doel moet dat gewoon kunnen vind ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten