vrijdag 25 mei 2012

Pinkstertoernooien

Over het VEO hemelvaart toernooi heb ik hier eerder al positieve dingen geschreven. Maar iedereen zal begrijpen dat ik daar toch een wat gekleurde bril bij op heb. Maar ook Pinksteren is traditioneel een weekeinde waarin korfballers zich uitleven in toernooi vorm.

Er is wel wat competitie, ik kreeg een heel kort overzicht van de mogelijkheden om te beoordelen, maar dat mag geen naam hebben. Kwa omvang dan, want er zullen in deze fase van de competite best wedstrijden tussen zitten die van groot belang zijn voor de betrokkenen.

Maar de rest van korfballend Nederland doet dit weekeinde heel andere dingen (ikzelf in een begeleidingsteam bij de Roparun om maar wat te noemen) of ze spelen in toernooivorm. Vaak ook meerdere dagen zoals bijvoorbeeld de VEO-teams die dit weekeinde bij DES in Delft aan de slag gaat. En zeker in die weekeind toernooien is het vaak een mix van sport en gezelligheid. Want er wordt gezamenlijk gekampeerd en gefeest, dus je leert elkaar nog veel beter en anders kennen dan wanneer je alleen korfbalt en daarna even napraat. Dat bij sommige toernooien het feesten dan weer de overhand krijgt is ook dan ook voorspelbaar. Zelf heb ik bijvoorbeeld in het verleden wel eens op de maandag bij DES gefloten en dan is het soms toch lastig oom de grens te trekken wat mog wel als een lolletje gezien kan worden en waar je nu toch op een gegeven moment wel voor moet fluiten.

Ik noem DES, omdat ik weet dat daar een VEO delegatie is, maar er zijn natuurlijk nog veel meer toernooien. De laatste jaren gingen we als VEO bijvoorbeeld meestal naar Tempo en eerder enkele jaren achter elkaar naar Weidevogels. En dan heb ik het alleen nog maar over de onmiddelijke regio.

Eén apart toernooi wil ik wel nog even noemen en dat is het Toernooi bij ONDO. Daar is namelijk niet alleen een gewoon toernooi, maar ook het WK 1-tegen-1. De beste spelers van Nederland proberen daar in de 1-tegen-1 zoveel te scoren in beperkte tijd. Een evenement, waar ik helaas nog nooit geweest ben, maar dat steeds meer aandacht krijgt en sportief en publicitair voor korfbal steeds belangrijker wordt. Voor meer info zie de website http://www.nk1tegen1.nl/

1 opmerking:

  1. Nou je hebt er dit jaar helemaal niets aan gemist! Niet om het resultaat van de winnaar te kort te doen en misschien was het wel de warmte. Maar het voornamelijk erg suf en weinig spectaculaire acties!

    Volgend jaar beter :)

    BeantwoordenVerwijderen