zondag 6 mei 2012

Een vreemd korfbal weekeinde

Het was toch een vreemd weekeinde. Midden het seizoen en eigenlijk nauwelijks korfbal. Bij VEO zelfs helemaal geen programma. De enige wedstrijd die oorspronkelijk was vastgesteld, die van VEO A2, is verplaatst naar later op een doordeweekse avond. En dus was er bij VEO helemaal niet niets te doen.

Bij andere verenigingen lag dat wat anders, want op landelijk niveau was er wel een programma. Zo kon het gebeuren dat ik een scheidsrechter beoordeelde bij TOP A1 - Fortuna A1 en daar een grote groep VEO-leden aantrof die Sylvia en Damien kwamen aanmoedigen. Met succes want Fortuna won al was het moeizaam en een moeizame wedstrijd.

En ook op Ereklasse en Hoofdklasse was er een volledig programma zodat ik later op de dag dochter Tosca nog aan het werk kon zien bij Meervogels - Unitas. Zodat het voor mijzelf eigenlijk wel een redelijk normale korfbalzaterdag was. Al die ik normal wel ergens op de dag sportpark Westvliet aan en dat was nu niet het geval.

Een vakantie weekeinde dus. In combinatie met Bevrijdingsdag op zaterdag. Ik hoorde tenminste diverse mensen zeggen dat dat de reden was voor het kleine programma. Ik denk zelf van niet. Natuurlijk, er waren overal Bevrijdingsfestivals. Maar hoeveel pupillen en aspiranten gaan daar nu heen? Een enkeling die met zijn vader en moeder mee moet vermoed ik. Zou dat een reden moeten zijn om geen competitie te spelen? ik denk van niet. Maar ik denk wel dat veel ouders die op stap waren blij waren met deze vrije zaterdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten