woensdag 18 april 2012

Wie wint AHOY?

Vandaag zijn de laatste kaarten verkocht, dus als je die nog niet hebt kun je er niet meer heen : de korfbalfinale in AHOY. Het spektakelstuk van het korfbalseizoen en het affiche waarmee we onze sport ook ver buiten de directe liefhebbers bekend mee maken. Zelf ga ik helaas ook niet omdat ik andere verplichtingen heb. Maar ik wens alle mensen die wel gaan een mooie finale toe.

Een terechte finale ook. Niet alleen hebben we hier de twee teams die vooraf toch wel de favorietenrol toegedicht waren. Maar het zijn ook de teams die in de reguliere competitie de nummers 1 en 2 waren. Iets anders dus dan vorig seizoen toen TOP kampioen werd na in de competitie als 4e geëindigd te zijn. Geen reden dus om het play off systeem ter discussie te stellen deze keer.

Of juist wel, omdat je juist nu kunt zeggen dat de play offs overbodig waren. Want PKC (tegen Blauw Wit) en KZ (tegen Fortuna) wonnen beiden de eerste twee wedstrijden van de best-of-three serie en behaalden dus terecht de finale. Hadden we die play offs dan kunnen overslaan? Ik denk het niet. Want al lijkt het een gelopen race voor de favoriet, het was in beide gevallen in tenminste 1 wedstrijd spannend. Bijvoorbeeld bij de wedstrijd Fortuna - Koog Zaandijk, waar het na 57 minuten met een tand van 20-20 nog alle kanten op kon gaan. In die laatste drie minuten (zuivere speeltijd) vielen de doelpunten als rijpe appels ana het einde bleek KZ met 23-24 gewonnen te hebben. Maar dat had net zo goed andersom kunnen zijn. En zo ook bij de wedstrijd Blauw Wit - PKC waar PKC nipt won door een onehander van Suzanne Struik in de slotfase.

Twee terechte finalisten dus wat mij betreft. Maar wie gaat er winnen? Voor de competitie had ik Koog Zaandijk aangewezen, halverwege PKC. Maar nu aan het einde en na de play offs weet ik het niet meer. Ik denk dat het spannend wordt. En dat in de laatst minuut Suzanne Struik (met 1 hand) of Tim Bakker (met 2 handen) het pleit beslecht. We zullen zien
 

1 opmerking:

  1. Ha Jeroen: Leuk jouw blog! Ik heb sinds kort een dochter èn vrouw die korfballen hier in de Zaanstreek. Wil het (als basketballer) snappen dus...dank voor jouw blog! Hartelijke groet!

    BeantwoordenVerwijderen