zondag 22 april 2012

Korfbal app

Op de KNKV site las ik dat er een korfbal app gelanceerd was. I-Pad fanaat als ik ben heb ik het ding onmiddellijk gedownload en uitgeprobeerd. Overigens is er ook een Andoid versie beschikbaar. Wat kun je er mee. Gemakshalve citeer ik hier maar even de KNKV site:


  • Centraal staan het programma, de standen en de uitslagen van de gehele korfbalcompetitie.
  • Het laatste topkorfbalnieuws en ander belangrijk nieuws.
  • Informatie over korfbalverenigingen (adres- en contactgegevens, routeplanner, etc.).
  • Volgen van je eigen team en club via “Mijn KNKV”.
  • Jouw persoonlijke profiel wordt bijgehouden in “Mijn KNKV” en is zowel gekoppeld aan de App als aan de website van het KNKV.
En wat houdt dat dan nu praktisch in? De indeling is voor mensen met goede ogen te zien op het plaatje zoals dat hierboven staat. Dat kun je niet echt lezen maar geeft wel een idee. Het hoofdmenu geeft gegroepeerd allerlei nieuwsberichten weer. Onderdelen zijn onder andere "Headlines", "Studenten", "Arbitrage" en de verschillende districten. Over arbitrage valt niet veel te melden kennelijk want daar staat alleen een bericht van 27 januari dat Erik Wolsink trainer wordt van KV Wageningen. Maar de overige rubrieken hebben actueler en beter gerubriceerd nieuws te melden.

Verder is er onderdeel competitie waar je eenvoudig uitslagen en standen kunt opzoeken en een onderdeel "Events" waar, je raadt het al, korfbalevenementen staan. En tenslotte kun je zoals beloofd inloggen bij "Mijn KNKV", maar net als op de website kun je daar (nog) niet echt iets mee.

Samenvattend is mijn oordeel neutraal. De app bied functionaliteit en informatie die ook op de website te vinden is. Dat is niet zo vreemd, dat geldt voor vrijwel alle sport apps die ik op mij IPad heb staan.  De app werkt eenvoudig intuïtief en voor zover ik dat heb geprobeerd vandaag, probleemloos. Het enige waar iki even naar moest zoeken is dat de beloofde verenigingsinfo inclusief routeplanner on der het onderwerp "Competite" is te vinden. Verder vind ik het net niet storend maar wel opvallend dat het een geheel Nederlandstalige app is die wel termen als "News", "Headlines" en "Events" gebruikt.  Maar als dat mijn voornaamste bezwaar is, dan zou ik daar als ontwikkelaar wel mee kunnen leven.

En de prijs? Het ding kost € 1,59. Dat is niet veel geld. Aan de andere kant , voor apps waar ik voor betaal verwacht ik toegevoegde waarde ten opzichte van de website. En die zie ik nog niet. De meeste apps worden na introductie verder ontwikkeld. Daar ga ik bij deze app ook vanuit. Als het de moeite waard is hou ik jullie verder op de hoogte.

1 opmerking:

  1. Persoonlijk vind ik de app het geld absoluut niet waard. Zelfs 79 cent was nog teveel geweest. Bij iPhone apps is het normaal dat je voor 79 cent waar voor je geld krijgt en voor het dubbele een gelikte app. De clubinfo bij competitie werkt niet: geen verenigingswebsite en/of route te zien. De app laat eigenlijk alleen maar de knkv website zien via, in mijn geval, standaard iPhone programma onderdelen. Niets schokkend of zelf ontworpen schermen. Toegegeven: de competitie gegevens zoals uitslagen en zo gaat sneller dan op de website, alleen al omdat je ''zaal" niet meer hoeft uit te vinken! Mijn advies: niet kopen!

    BeantwoordenVerwijderen