maandag 16 april 2012

Het succes van KombiFit 45+

Vorig jaar is het KNKV gestart met een pilot voor het project "KombiFit 45+". Doel is om via korfbalverenigingen oudere jongeren, zoals Koot en Bie hen ooit omschreven, aan het bewegen te krijgen. Niet speciaal aan het korfballen, hoewel dat zeker onderdeel van het pakket uitmaakt. Maar er zijn nog veel meer alternatieven.

Binnen VEO heeft Angela Vogt dit opgepakt en met succes. VEO werd geselecteerd als een van de kansrijke verenigingen hiervoor en ontvangt alle ondersteuning vanuit het KNKV. Niet in het minst omdat wij voor 2000 Euro aan spel materialen voor deze activiteiten mochten uitkiezen (zoals op de foto te zien is bij de overhandiging van de cheque daarvoor). Samen met enkele anderen is Angela daarna gestart met de werving van deelnemers en het opzetten van trainingen.

Afgelopen donderdag was het zover. Ik weet niet precies of alle 30 geïnteresseerden er werkelijk allemaal waren, maar er waren in elk geval heel wat mensen aanwezig. Omdat ik zelf op dat tijdstip training stond te geven heb ik niet helemaal mee gekregen wat er allemaal aan beweging gedaan werd, maar ik zag uit mijn ooghoek allerlei trainingsactiviteiten onder leiding van Arnold. En aan de geluiden te horen was het in elk geval ook gezellig. Sportief bewegen, gezelligheid en na afloop nog even een drankje in de kantine. Dat is toch alles wat je wilt op je donderdagavond als je de 45 gepasseerd bent?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten