maandag 2 april 2012

Goede grap

Laat ik meteen maar vertellen dat ik er gewoon ingestonken ben. In de goede 1 april grap van de korfbalvereniging Vogel uit Utrecht en Riko Kruit. Eerder deze week zag ik een persbericht langskomen waarin werd aangekondigd dat Riko Kruit (recent vertrokken bij Korfbal League club Deetos/Snel) de nieuwe coach zou worden van Vogel (een club met 1 seniorenteam dat uitkomt in de reserve 5e klasse tegen bijvoorbeeld Wageningen 12).

Ik geloofde uiteraard niet dat Riko daar verder aan zijn carrière ging werken, maar dacht dat het een vriendendienst betrof en dat het zou neerkomen op een beetje zelf meetrainen of iets in die geest. Het persbericht leek wat overdone, maar ik dacht dat Vogel er gewoon een publicitair slaatje uit wilde slaan. En een perspresentatie zondag a.s? Het kwartje viel nog niet. Zelfs niet toen ik via Twitter bijgaande foto (van @actiefotografie) zag langskomen. "Die Kruit gaat wel ver voor zo'n vriendendienst", dacht ik toen nog wel.

Totdat het later op de middag duidelijk werd met een tweede persbericht met de titel "Vogel en trainer/coach Riko Kruit uit elkaar". Toen had intussen op de kalender gekeken en was tot mij door gedrongen welke dag er op stond... Ik heb daarna mijzelf hartelijk uitgelachen. Het blijft een mooie grap

1 opmerking: