donderdag 6 september 2012

VEO wedstrijd van de week : VEO - Triaz

Met eerste thuiswedstrijd van het eerste op het programma is de keuze voor de wedstrijd van de week deze keer snel gemaakt: VEO - Triaz om 15:30 uur op sportpark Westvliet.

En hoewel het pas de tweede wedstrijd van het seizoen is, zijn er toch al belangen te zien. Beide teams verloren hun eerste wedstrijd en zullen nu willen winnen om niet echt aan de staart van de ranglijst terecht te komen. Een vergelijking tussen de nederlagen in de eerste wedstrijd is natuurlijk moeilijk te maken, omdat nog niet duidelijk is hoe de sterkte van hun tegenstanders moet worden ingeschat. VEO verloor vorige week toch wel wat verrassend van Velocitas met 20-18 en Triaz delfde thuis met 15-18 het onderspit tegen EKVA.

Je zou dus zeggen als VEO er weer 18 maakt en Traiz 15, dan is er niets aan de hand, maar zo simpel zit de wereld helaas niet in elkaar. Als ik kijk naar de uitslagen in deze poule dan waren de verschillen allemaal klein en zou het dus heel goed kunnen dat we een competitie krijgen waarin iedereen aan elkaar gewaagd is. En dus ook VEO en Triaz in deze wedstrijd.

VEO-Triaz is trouwens een wedstrijd zonder geschiedenis. Nog nooit eerder bestreden Voorburgs trots en de fusieclub uit Amsterdam elkaar. Wat de uitslag ook wordt, er wordt in elk geval geschiedenis geschreven. Omdat VEO in een heel andere poule zit dan de afgelopen jaren geldt dat trouwens voor meer tegenstanders. Misschien zelfs wel voor alle tegenstanders behalve Fiks.

Gelet op bovenstaande waag ik mij niet aan een inhoudelijke voorspelling, maar omdat ik nu eenmaal VEO-lid ben ga ik gewoon uit van een thuis overwinning. Ik heb op de aansluitende BBQ liever iets te vieren dan dat ik die gebruik om mijn verdriet te verdrinken.

Tenslotte nog de stand zoals die nu op de KNKV site staat:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten