donderdag 13 september 2012

Een mooi slot

En zo kwam er vanavond (gisteren eigenlijk want het is inmiddels na 12 uur) een mooi eind aan mijn termijn als bestuurslid van VEO. Na bijna 8 jaar als voorzitter en nog een jaar als algemeen bestuurslid is het tijd om wat anders te gaan doen. Als ik zaterdag wordt gekozen zal dat binnen het KNKV zijn en zal ik daarover nog wel verder berichten.

Nu is het even terug kijken. Terug kijken op een heel mooie periode met hoogtepunten en dieptepunten, maar vooral een periode waarin veel zaken zijn bereikt en waarin zeker nu de contouren zichtbaar worden van een toekomst voor VEO waarin ik alle vertrouwen heb. En veel mooier nog, als ik de ledenvergadering beluisterd heb vanavond, een toekomst ook waarin ook de VEO-leden alle vertrouwen hebben.

Daar waar het KNKV ambitieuze doelstellingen heeft, heeft VEO die zeker ook. Doelstellingen die door Jan Jaap en de rest van het bestuur nogmaals duidelijk zijn uitgedragen voor en tijdens de ALV. Doelstellingen waarvan iedereen zich realiseert dat die niet zonder slag of stoot bereikt zullen worden. Maar wel doelstellingen die tot de verbeelding spreken en waarvan ik merk dat de leden ook werkelijk de moeite willen nemen om een bijdrage te leveren aan de realisatie daarvan. En of het doel met 450 leden nu te hoog gegrepen is of niet, iedereen heeft vertrouwen in een groei naar de toekomst. Net zoals dat voor de financiën geldt: een begroting waarin een negatief resultaat wordt gemeld, maar wel met daarbij een aantal heel recente prognoses die maken dat het er toch veel rooskleuriger uitziet. Alleen zullen laatste puntjes nog op de i gezet moeten worden.

Kortom, ik stop als bestuurslid op een moment dat ik denk dat het goed gaat met VEO. Maar ik ben niet weg bij VEO. Ik zal zeker in de komende jaren nog mijn bijdrage blijven leveren. Er blijft natuurlijk ook buiten het bestuur nog genoeg te doen. En ik hoop daar een bijdrage aan te leveren, net zoals ik hoop dat alle leden dat zullen doen. Zodat we in 2020 samen trotst kunnen zijn. Niet alleen omdat we dan 100 jaar bestaan, maar ook omdat we dan onze doelen gerealiseerd hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten