dinsdag 12 juni 2012

Nationale korfbaldag


Zaterdag aanstaande is het formele einde van het korfbalseizoen 2011-2012. Een einde dat in Pijnacker plaats vind met de Nationale Korfbal Dag (NKD). Een dag vol finales, van schoolkorfbal in de ochtend tot aan de Veldfinale aan het einde van de dag als klapstuk. Waarbij ik mij meteen afvraag wie weet welke teams in die Veldfinale om het kampioenschap van Nederland spelen. Juist, twee van de teams uit de Ereklasse die met een D beginnen: Dalto en Deetos/Snel.

Ik vraag mij trouwens ook af wie er, buiten de deelnemende teams en scholen, echt bezig is met deze finaledag. Als ik kijk binnen VEO dan hebben we eindfeest gehad, ronden we nog wat organisatorische zaken af en zitten we vooral met zijn allen in spanning over de voetbalwedstrijd Nederland-Duitsland. Als we die verliezen, wat God verhoede, dan denken we misschien nog een beetje aan korfbal, om maar niet aan voetbal te hoeven denken. Maar als we winnen, dan zal de focus toch op zondag liggen als Nederland tegen Portugal voetbalt.

Nationale Korfbal Dag?  Ik denk niet dat al veel korfballers daar mee bezig zijn. Maar dat is ten onrechte denk ik. Want voetbal of niet (en ik ben echt ook een fan), zo'n afsluiting van het seizoen is toch een feestje. Natuurlijk is er discussie over de waarde van zo'n finale voor de teams uit de Ereklasse. En zijn er verhalen genoeg in de omloop over teams die niet eens in die finale willen staan. Daar wil ik later nog wel (weer) eens een blog aan wijden.

Toch blijft zo'n finaledag met zijn vele jeugdkampioenschappen en clinics daar tussendoor een leuke belevenis. Met hopelijk ook weer veel korfbal liefhebbers. Met helaas kans op regen zoals het er nu naar uit ziet. Maar aan de ander kant zijn we daar de afgelopen weken wel een beetje aan gewend lijkt me.

Ik ga zaterdag naar Pijnacker. Jullie ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten