zondag 25 november 2012

Live de Korfbal League volgen

Ik schreef hier enige tijd geleden over de KNKV app, die toen net was uitgekomen. Ik was gematigd enthousiast en hoopte dat het het begin zou zijn van een verdere ontwikkeling waarover ik hier iedereen op de hoogte zou houden. Een half jaar later is dat moment er.

Want de korfbal app is intussen in een verder stadium gekomen, waarbij twee  belangrijke dingen in het oog springen:

  • de app is nu gratis (toen ik hem installeerde kostte hij nog € 1,59)
  • er zit een functie in om live de wedstrijden in de Korfbal League te volgen
En vooral dat laatste ben ik wel enthousiast over, al is dat eerste mooi meegenomen om de verspreiding te vergroten. Ik had de app eerst op mijn iPad geïnstalleerd, maar heb hem nu ook mijn (Android) telefoon. Met deze nieuwe functie kan ik nu op wedstrijd dagen eenvoudig volgen hoe de wedstrijden in de KL zich ontwikkelen. Elk doelpunt en elke spelerswissel wordt live getoond, zodat je precies kunt volgen hoe een wedstrijd zich ontwikkeld. Live kijken is nog beter natuurlijk en via een stream op internet ook, maar dit is als alternatief toch ene heel goede keuze. 

Er lijken nog wel eens wat hikjes in deze eerste paar weken op te treden, maar over het algemeen heb ik gemerkt dat ik de wedstrijden aardig kan volgen. En bijvoorbeeld bij het omroepen tijdens de thuiswedstrijden van VEO 1, kan vertellen wat de tussenstanden in de KL zijn. Toch een aardige service zo lang niet iedereen deze app heeft geïnstalleerd. 

Oveirgens, ook voor internationale wedstrijden is er een dergelijke app beschikbaar: onder de naam "World Korfball" kun je een app installeren die bij internationale toernooien de wedstrijden bij houdt en waarmee je ook het archief van die wedstrijden kunt bekijken. Zo ver ik kan zien wordt hij door het IKF uitgebracht en is hij alleen voor Android beschikbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten