zondag 14 oktober 2012

In de regio Den Haag

Afgelopen week was het regio overleg van de Haagse regio. Voor mij de laatste keer als regio coördinator omdat ik daarmee stop. Een mooi moment om eens even terug te kijken.

Want wat hebben we in die Haagse regio de afgelopen jaren nu precies bereikt? Sec genomen misschien niet zo heel veel als je kijkt naar concrete samenwerkingen. De Segbroek clubs (ALO, Achilles, Futura en Dubbel Zes '66) werken op diverse onderdelen nauw samen, maar dat is buiten het regio overleg om. Er zijn een aantal initiatieven op het gebied van het combineren van cursussen en het delen van informatie. En voor de werkelijk Haagse clubs (lees de regio exclusief Refleks, VEO en SEV) zijn er intiatieven geweest voor zaal inhuur en schoolkorfbal.

Maar ik denk dat er één punt is, waar het regio overleg van groot belang is geweest en dat ook nog zal blijven: de onderlinge communicatie is een stuk beter en eenvoudiger geworden. Door een aantal keren per jaar bijeen te komen zijn mensen, bestuurders, elkaar beter gaan kennen en weten ze elkaar ook gemakkelijker te vinden. Binnen regio verband maar ook rechtstreeks.

En zeker nu er in de persoon van Barbara Bakker continuiteit is in de ondersteuning vanuit het district Noord West zal het gemakkelijker zijn om volgende stappen te zetten en op meer gebieden en minder incidenteel tot samenwerking te komen. En tot kennisdeling te komen om maar eens wat te noemen.

Ik ben er minder nauw bij betrokken nu, maar ik blijf toch ene korfballer binnen de Haagse regio en ik zal de ontwikkelingen daar steeds met belangstelling blijven volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten