zondag 7 oktober 2012

Afkeuringen

Je houdt er tegenwoordig eigenlijk nauwelijks meer rekening mee. Maar zeker als je op gras speelt kunnen er wedstrijden worden afgekeurd. Zeker als het zo langdurig regent als afgelopen vrijdag en zaterdag. Het VEO gras was onbespeelbaar vanwege de drassige grond en de vele grote plassen. En VEO was niet de enige, want ik hoorde dat ook verschillende jeugdteams hun uitwedstrijd letterlijk in het water zagen vallen.

Maar anders dan vroeger hielden de activiteiten nu niet helemaal op. Want het kunstgras was gewoon bespeelbaar. Incidenteel wordt ook kunstgras wel eens afgekeurd, maar dat is meestal alleen zo als er in korte tijd heel veel regen valt. En dat was nu niet het geval. En dus speelden - in de regen, dat wel - de teams die op kunstgras geprogrammeerd stonden gewoon hun wedstrijd. En zeker in de middag was dat helemaal geen straf, want toen werd het nog heel aardig weer.

Toch wel een wat ouderwets gevoel, dat afkeuren. Herinneringen aan vroeger, toen je (ik korfbalde toen vooral op zondag) 's morgen vroeg met je oor aan de radio zat om op Radio 1 ("Hilversum 1") te horen of jouw wedstrijd door ging. Zodat je je daarna nog een keer kon omdraaien of toch snel je bed uit moest om te verzamelen. Ik herinner me zelfs nog uitwedstrijden in Leiden in de junioren. Die begonnen om 10:15 uur of zoiets. Dan stonden we op station Hollands Spoor te luisteren of we de trein moesten nemen of dat we gewoon weer met de tram naar ons eigen veld konden terug keren.

Nostalgie van een oude man, dat zeker. Niet alleen wordt er dus minder afgekeurd, maar ook de manier van communiceren verloopt nu anders. Twitter neemt de plek in van de aloude radio om maar wat te noemen. Vooruitgang zal ik maar zeggen. Wat mij betreft prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten