zondag 5 mei 2013

Plaatjes ruilen

Op dit moment wordt er binnen VEO iets minder aandacht aan korfbal besteed als op andere momenten wel eens het geval is. Nu is dat rond Hemelvaartsdag niet ongebruikelijk, dan is de aandacht wel vaker rond toernooizaken, maar nu is de reden een andere: veel VEO-leden hebben al hun tijd nodig om VEO-plaatjes te ruilen in plaats van bijvoorbeeld te trainen.Ik heb het idee dat zodra er op dit moment 3 of meer VEO leden ergens bijeen zijn, er binnen enkele minuten een spontane ruilbeurs is ontstaan.

Aanleiding is de actie van supermarktketen Hoogvliet. Die vieren hun 45-jarig bestaan door per regio plaatjes en albums uit te geven van lokale sportclubs. En in Leidschendam-Voorburg is VEO een van de ploegen waarvan plaatjes gespaard kunnen worden (net als bijvoorbeeld Wilhelmus of Cartouche als ik het goed heb). VEO is daarmee de enige korfbalclub in deze regio, maar een korte zoektocht op internet leert dat bijvoorbeeld KZ Danaiden, Madjoe, SKF en KV Wageningen in hun regio ook hieraan mee doen.

Wat mij betreft is deze actie een echte win-win actie. Hoogvliet creëert extra omzet (in mijn geval in elk geval wel, want normaal koop ik veel minder boodschappen daar dan nu het geval is) en klantenbinding. En de clubs zoals VEO hebben een mooi instrument om enerzijds propaganda binnen de eigen stad te bedrijven en anderzijds de bestaande leden iets extra's te bieden.

De actie loopt nog tot eind mei, dus tot die tijd zullen we zeker nog samenscholingen zien van plaatjes verzamelende VEO-leden. Ik ben benieuwd of we bijvoorbeeld op Hemelvaartsdag nog een extra grote ruilbeurs organiseren. Zoveel VEO-leden als dan zijn er zelden tegelijk op het veld aanwezig. We zullen zien.

Eén laatste vraag : wie heeft mijn eigen plaatje dubbel? Ik zoek hem nog ...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten