dinsdag 1 januari 2013

Wat gaan we doen in 2013?

Het nieuwe jaar is begonnen. Wat natuurlijk betekent dat, dat ik alle lezers eerst een heel goed 2013 toe wens. En daarna even wil kijken wat 2013 ons op korfbalgebied te bieden heeft.

 En dat is veel meer dan ik hier kan publiceren, laat dat duidelijk zijn. Wat hieronder staat is datgene waar ik zelf in elk geval naar uit kijk.

Allereerst denk ik aan AHOY, het jaarlijks korfbalhoogtepunt en ik reken er op dat het dat ook in 2013 zal worden. Als ik naar de competitie in de Korfbal Leaugue kijk durf ik niet  tevoorspellen welke teams we daar aan het werk zien. Op dit moment (nog niet eens halverwege) zouden we als kruisfinales PKC-Blauw Wit en Fortuna-DVO krijgen. En hoewel PKC tot dusver de meeste indruk lijkt te maken spelen er in de play offs altijd weer andere dingen mee en moeten we maar eens kijken wie er met de beker aan de haal gaat.

Internationaal staat er in zomer (25 juli- 4 augustus) het belangrijkste evenement te wachten in de vorm van de Wordl Games, zeg maar de Olympische Spelen voor de "andere" sporten. Het toernooi, dat in 1993 nog in Den Haag werd gehouden met de korfbalfinale in het oude Houtrust,  wordt deze keer in het Colombiaanse Cali gespeeld. Natuurlijk is Nederland daar favoriet voor d ekorfbaltitel, maar het is toch heel interessant om te zien hoe ver de andere zijn en of de concurrentie van de andere Top 6 landen dichterbij komt.

Wat de veldcompetitie betreft hebben we een Nationale Korfbaldag op 22juni. Ook hier durf ik geen finalisten of winnaar te voorspellen. Wel denk ik dat het belangrijk is dat in de top deze competitie serieus wordt genomen en alle teams zo sterk mogelijk tegen elkaar strijden om de titel. Voor andere klasses hoef ik die hoop niet uit te spreken. In top- en wedstrijdsport zie ik daar wekelijks op veel fronten harde gstrijd geleverd worden. En voor de breedtesport hoop ik voornamelijk op mooi weer voor de veldwedstrijden, want daar wordt korfballen op het veld alleen maar leuker van.

En bestuurlijk? De focus zal vooral op groei liggen natuurlijk, ook het thema van de afgelopen periode. We gaan nu echt aan de slag met het Focus project en de resultaten zullen in 2013 zichtbaar moeten worden. Maar dat alleen zal niet genoeg zijn. Op alle fronten die we hebben en kunnne bedenken zullen we initiatieven moeten ontplooien om de noodzakelijke ledenwinst verder vorm te geven. De thermometer op de KNKV site, misschien nog niet helemaal vorm gegeven maar wel informatief, geeft iedereen inzicht hoever we daarin staan en hoe snel we daarin vorderen. Ik heb er goede hoop op dat we ook daar in 2013 stappen gaan maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten