zaterdag 16 februari 2013

Help korfbal om Olympisch te worden

Via de KNKV site kwam ik achter een aardige actie die er loopt via de Belgische Sporza website (hier). Daar is namelijk een poll gestart waarmee je kunt stemmen welke sport volgens jou worstelen kan vervangen op de Olympische Spelen. Deze week is namelijk besloten dat die sport wordt afgevoerd en dat er een andere in de plaats kan komen.

Nu denk ik niet dat de IOC-leden die hierover gaan zich veel gelegen laten liggen aan een poll onder Belgen (en Nederlanders dus), maar toch is het leuk om eens te zien wat er gestemd wordt. En op het moment dat ik zelf stemde verraste de stand mij toch wel: korfbal leidt ver voor de rest met ruim 40% van de stemmen, gevolgd door Veldrijden met bijna 15%.

Nu zegt ook dat weer niet alles over de sport beleving van Belgen en Nederlanders, maar misschien meer over de lobby die gevoerd wordt. Zoals de oproep op de KNKV site en uiteraard een vergelijkbare oproep op de site van de Belgische Korfbalbond. En daarom doe ik er dus ook maar even aan mee door via mijn blog misschien ook nog wat potentiële stemmers over te halen. Stem dus mee en laten we zorgen dat korfbal boven de 50% komt. Dan stuurt Sporza die uitslag vast wel door naar het IOC. En trouwens, Jacques Rogge is een Belg. Die luistert vast wel naar zijn landgenoten!

==================

Aanvulling op 20 februari. Voor de goede orde hier nog even de einduitslag zoals die is gepubliceerd:
Duidelijk genoeg lijkt me!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten