zondag 16 december 2012

Een kleine mijlpaal

Het vorige stukje dat ik schreef was precies het 100e artikel van deze blog. In iets minder dan een jaar tijd, dus dat zijn ongeveer 2 blogs per week. Met een totaal van ruim 11.000 hits, dus minimaal 110 lezers per artikel, al zullen een aantal hits wel meerdere artikelen tegelijk lezen hoop ik.

Na een jaar deze blog geschreven te hebben, zijn die 100 stukjes een mooi moment voor een evaluatie. Een moment van bezinning om zo te zeggen. Want zowel het aantal geschreven stukjes als het aantal lezers is toch iets minder dan ik vooraf in gedachten had. Mijn oude blog had minimaal 4stukjes in de week en meer lezers. Zeker na de zomer is de frequentie bij mij terug gelopen en daarmee ook de lezers.

Dat heeft deels met tijdsbeslag te maken, maar ook met een zeker probleem om juiste onderwerpen te vinden. Iets te regelmatig kom ik ogenschijnlijk actuele onderwerpen tegen waarbij ik bij het bedenken van wat ik er over zal schrijven vast moet stellen: "Dat heb ik al eens geschreven". Natuurlijk ken ik de kracht van de herhaling, maar het moet niet vervelend gaan worden. En dus sla ik dan wel eens keertje vaker dan gepland een avond bloggen over.

Ik heb deze week nog eens na zitten denken en op dit moment toch wel een aantal onderwerpen waarover ik nog wel wat zinnigs te melden heb. Ik ga dus ook zeker door, maar waarschijnlijk wel in de huidige frequentie. Want 100 blogs over korfbal is best mooi, maar 1000 is nog een stuk mooier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten